Berjuang Bukan satu Pilihan Tetapi satu Kewajipan

Tuesday, March 8, 2011

Tungku

wah,lama x meninggalkan jejak disini walaupun selalu singgah rumah sendiri.hehe.internet slow punya pasal la ni..huhu(yela...ke ada penyakit mim alif lam sin bak kata siti najihah=p).

alhamdulillah,nikmat sihat datang kembali setelah diberi rehat..(gara2 minum air sungai congkak)pengajaran,JANGAN MINUM AIR SUNGAI even org cakap dah bersih ke dah tapis ke yang penting JANGAN MINUM ok lagi2 bagi mereka2 yang ada system biology skema mcm aku.

kembali kepada gambar diatas,comel macam bantal kan?tapi hakikatnya,itu bukan bantal.xtaulah kalau aku yang baru tau ke biasala aku ni pesen ketinggalan zaman sikit,huhu

dari pengetahuan aku tungku tradisional biasanya diperbuat dari batu sungai.nak guna kena panaskan atas api lepas tu balut dengan daun2 herba sikit balut dengan kain baru tuam2 kat badan.tapi tungku zaman moden ni nak guna senang sangat,hanya perlu cas 10minit mcm cas hphone tu lepas tu terus guna.mudah kan?=).yang lagi best sapa2 boleh guna.kalau dulu aku ingat tungku ni hanya utk mak2 orang je.belum jadi mak orang x elok guna(yeka?)tapi madam aku cakap bole je sbnrnya,kesahihannya aku belum kaji,so x berani cuba lagi.hihi
tapi antara kebaikan bertungku dapat melancarkan peredaran darah.bila panas blood vessel kita ni mengembang la kan.lancar la sikit blood flow tu.

ermm...dalam pertimbangan nak jadikan harta atau tidak gambar diatas...menarik memandangkan status kesihatan yang cepat sangat letih sekarang.huhu

p/s :rindu adik2 LAKEP saya. kiah,dayah,lina,hassyati,mirul,amir,lah dan fathi.
moga kalian diberi kekuatan dalam berjuang
dalam meminta diberi kemudahan jangan lupa diminta diberi kekuatan dalam menghadapi ujian2 hidup=)

No comments:

Post a Comment