Berjuang Bukan satu Pilihan Tetapi satu Kewajipan

Monday, March 14, 2011

Perintah berkurung.

assalamualaikum.

*semalam orang kesayangan telefon
dibawah perbualan kami

mak : dah sihat belum ni?
aku : dah2,dah bole makan banyak2,hehe
mak : ada duit x?
aku : ada2 (dalam hati...huhuhuhu)
mak : betul ke ni?ada duit nak makan x?
aku : ada,betul2 ni..mak jgn risau ok,perut asyik penuh je ni,hehe
mak :jadi mak ni mmg risau je kalau fikir anak2nya,lagi2 jauh kat sana tu,taulah ko nanti rasanya bila jadi mak..kalau ada apa2 cakap,xde duit ke,jgn diam2 je...lagi satu,batuk tu nape tak baik2?ada madu?(feveret ubat yg mak aku paling suka sarankan).kalau xde beli ye.
aku : mak baik..hehe
mak : bila balik rumah?
aku : bulan 4,tarikh xsure lagi
mak : ha,dah jangan nak pergi mana2,jangan nak pergi program jauh2,balik rumah pun x payah,tunggu habis sem terus baru balik..tunggu betul2 sihat nak pergi mana pun pergilah. asyik sakit je..napela dengan ko ni,degil pulak tu bila dah cakap jgn pergi nak juga pergi...badannya tu bkn larat sgt pun...duduk jela kat sana tu elok2
aku : kita kan kuat mak,sihat je ni ha(buat2 bunyi bersemangat)

tak de manusia yang boleh sayang kita mcm mak sayang kita kan?tapi sayang kita sendiri terhadap mak?
saya sayang ibu saya walaupun beliau suruh saya berkurung diam2 di sini!=) (boleh ke aku duduk diam2 je....?*thinking...)

p/s : nak sgt join mission pergi pakistan bulan 5 ni,4 minggu berkhidmat di sana tapi masalahnya masa tu tgh internship...boleh ke???huhuhu+ mak bagi ke?(soal no 2 sbb mak saya boleh dipujuk,=D)
soal no 1 : sapa nak sponsor duit tiket?(main problem)

No comments:

Post a Comment