Berjuang Bukan satu Pilihan Tetapi satu Kewajipan

Friday, December 16, 2011

Jumaat yang negatif

Assalamualaikum

hari ini hari jumaat. patutnya hari jumaat ni hari yang penuh dengan keindahan tetapi
sebaliknya pulak yang berlaku .

Cerita cerita negatif :

1. bermula dari awal pagi dah start rasa panas hati.

X : tido lepas subuh ke?
aku : tak la, baring2 je
X : yelaa tu..
aku : rasa tak sedap badan la, hidung tersumbat dengan sakit2 tulang...
X : yelaa tu...
aku : ingat aku saje ngada2 ngadu mcm tu ke???huh! lain kali tak nak cakap apa apa dah ( ok, ckp dalam hati je...nasibla ko x, kena marah dalam hati aku walaupun ko tak salah apa apa2. nak ter emo pagi pagi)

2. pagi pagi dah hujan, member overslept. jadi terpaksa tunggu sebab aku dah paksa dia g kelas jugak. tunggu punya tunggu dah 1/2 jam lewat, tapi tak leh nak marah sebab aku yang willing nak tunggu.huhu.pendam rasa.

3. sampai kelas. start dah gelong gelong kepala sebab selesema+ kena hujan, sejuk lagi...hidung tersumbat, sore throat lagi sebab malam tadi tak boleh nafas kat hidung, nafas guna mulut sampai tekak kering. ditambah lagi dengan pengisian final exam "banyak giler kena study weh!, ni 4 kredit ke apa??, rasa 3 kredit je". panas hati lagi bila ada kes report mereport sesama classmate ni, rilek la weh...bukan diorang meniru ke mencuri ke apa ke yang penting penting..bg la nasihat bukan report diam2 camtu....tak elok arr..

4. 10 mark untuk sampling and trip.dimana kedua2 aktiviti tersebut aku tidak hadir!mana boleh..aku ada emergency case la...huhuhu.banyak tu mark....kena buat surat pulak.

5. tak tahan dah dgn badan tak sedap n selesema yang mcm makin teruk. g klinik. balik bilik makan ubat terus pengsan. bangun2 2.30 ptg. ada lab pulak. kat luar tengah hujan yang boleh buat kuantan banjir~solat, redah jela hujan..belum sampai lab baju dah kuyup kuyup dah. ok fine..

6. kat lab. mula mula cam rumit giler experiment. bila dah nak faham, ada beberapa makhluk kurang best ni buat diri rasa mcm budak bodoh. ok fine, aku mmg kurang cerdik berbanding korang yang gila cerdik tuh..jadi, aku blah dulu ye...malas nak layan makhluk makhluk yang kurang adab susila ni. iye. report nanti aku contribute jugak, jgn risau ye "budak2 bijak" semua.

takat petang jumaat yang sepatutnya indah ni, tu perkara2 remeh yang buat hati panas. huhuhuhu. aku tak faham la kenapa hari ni aku macam ni. sooo not me untuk menulis begini.

ya Allah aku memohon hidayah dan cahaya dariMu..

moral of the story :

mulakan hari anda dengan positive thinking!

No comments:

Post a Comment