Berjuang Bukan satu Pilihan Tetapi satu Kewajipan

Thursday, January 13, 2011

Teladan yang Baik

i want nobody2 but u..
i want nobody2 but u..
(sambil sengih sorang2 teringat anak2 kat rumah yg teruja setiap kali dengar lagu ni,hehe)
again..
morning without class.
tu yg rasa gatal tangan je nak menaip mcm2.
kekadang terfikir jugak mcmmana la korean artis ni bole hafal step2 menari
susah!serius,aku try juga kadang2(hohoho,time2 rasa nak buat aerobic kat bilik=p),tapi
dah jadi mcm pokok bergoyang kena tiup hangin je,hahaha
mesti practise x hengat mereka tu kan.ermm...boleh apply. practise make perfect!
practise bersungguh2 memahami subject haematology ni ye cik dod!(baik!!!)

tiba2 nak selit cerita kereta boleh?salah satu dari dream list,mimpi bukan sebarang mimpi,mimpi aku mesti jadi realiti,hehe.
si gemok yang comel,=)
cool kan?
hehe,bayangkan aku yg bawak,aiseh..smart habis la=p(start your engine now,aim!)

bercerita pasal aim..selepas subuh tadi baca soal mendidik anak perempuan. bezanya dengan mendidik anak lelaki?beza memang berbeza. anak perempuan itu perlu banyak diraikan dengan kata2,belaian dan pemberian.hakikatnya perempuan memang makhluk yg penuh perasaan.jadi pendekatan kejiwaan itu perlu lebih diutamakan.panjang kalau nak dihuraikan.nnt2 la share,huhu

umum sekarang ni masyarakat kita sarat dengan kerenah remaja(aku remaja lagi ke?boleh la termasuk jugak,hehe),macam2!
hati mana yang x risau bila fikirkan anak2 yg kecil sekarang ni akan terpaksa lalui zaman yg penuh cabaran masa akan datang.

ermmm...sebab tu didikan awal di rumah mainkan peranan yg sangat2 penting. kita2 ni yg perlu beri contoh terbaik agar mereka2 mencontohi teladan yang baik.teladan dan ajaran yang baik itu lebih penting dari keturunan yg baik.keturunan yg baik tanpa ajaran yg baik tak kemana, tapi dengan ajaran yg baik keturunan yang xbaik itu boleh jadi baik,iman itu tak dapat diwarisi,setuju?

buat2 anak2 ku(aku lagi senang panggil anak2 aku instead of anak saudara aku sbb dah dibiasakan dari aku kecik kot),maaf andai diri ini x mampu jadi contoh yang terbaik,tapi acik akan berusaha jadi yang terbaik.

p/s : teringat perbualan dengan yaya beberapa bulan lepas
yaya : cik dod..nanti yaya dah besar,yaya xnak kahwin
aku :ish,kenapa yaya xnak kahwin?
yaya : cik dod pun x kahwin.yaya nak jadi mcm cik dod
aku :err....(sudah,aku nak jawab apa ni ye)
*aku menjawab dengan beberapa patah perkataan tapi jawapan dirahsiakan disini,hehe





No comments:

Post a Comment