Berjuang Bukan satu Pilihan Tetapi satu Kewajipan

Tuesday, August 10, 2010

ramadhan kareem.



selamat datang bulan ramadhan.... apa perasaan aku bila ramadan datang lagi??gembira,takut,sedih,sayu dan ntah apa2 rasa lagi...biasalah kan perempuan,kuat beremosi...emosi yg dianggap sebagai kelemahan sampai x boleh diterima kelemahan tu...(yela...bagus jgk ada alasan drpd xde alasan langsung kan?) *maafla bila dodi dah merepek

gembira : sebab ada beribu2 rahmat dlm bln ni...=)

takut : masa dlm ramadhan ni dibazirkan mcm tu je disebabkan oleh hal2 dunia..=(


sedih : mungkin ini ramadhan yg terakhir sempat aku rasa..(dah 23x ramadhan aku jumpa..)

sayu : teringat keluarga..sambut ramadan sama2..teringin balik rumah tapi hati tak cukup kuat nak balik,kenapa? ntahla....aku tak tahu..

hati jadi sayu bila balik rumah...pandang mak,pandang abah..tanya diri sendiri.,selama aku hidup ni,apa yg aku dah buat untuk parent aku......fikir...fikir...fikir...mcm nothing!xde pun..byk menambah masalah diorang adala...biasala,aku kan anak yg solehah..huhu


aku...aku..aku.. memang susah orang nak faham aku,degil,keras kepala, dan mcm2 lg la...tapi aku tetap aku,nak ubah mcm mana pun,diri aku tetap seorang perempuan yg bernama siti khodijah hamzah.

  • buat mak, abah dan ahli keluarga..minta maaf dipinta dari hati insan kecil ini,maaf xdapat jalankan tanggungjawab sebagai anak,makcik,adik dan kakak dengan sebaiknya..
  • buat sahabat,teman2 dan dia..maaf dipinta xdapat jd teman yg sebaiknya...maaf andai hati ini masih menyimpan rasa dendam atau marah,...aku masih insan lemah yg sentiasa mencuba untuk berlapang dada dengan setiap ujian yg datang.
aku berada dalam state kurang bagus hari ini....sangat beremosi bila teringat perkara2 lepas,moga dalam ramadhan ini ada ubatnya...(sgt berharapp...)
selamat menyambut ramadhan..moga ramadhan kali ini dpt dimanfaatkan sepenuhnya..
ramadhan kareem..

No comments:

Post a Comment