Berjuang Bukan satu Pilihan Tetapi satu Kewajipan

Monday, October 11, 2010

Sedih

" sedang2 berjalan di satu jalan tiba2 kaki termasuk dalam satu lubang, ok,boleh dimaafkan sebab xperasan lubang tu. esok harinya jalan2 lg di jalan yang sama dan tiba2 kaki termasuk lagi ke dalam lubang yang sama"

rasa2nya lah,apa yang x kena dengan org yg kakinya termasuk lubang untuk kali yg ke 2 tu ye?

untuk kebiasaan orang yg normal,mesti dia akan ambil langkah berjaga2 bila berjalan supaya
takkan termasuk lagi ke dalam lubang yg sama.

tapi...walaupun dah ambil langkah berjaga2,tetap termasuk juga lubang yg sama, itu
maksudnya apa?

itu salah siapa ye?dirinya sendiri?tuan punya jalan?atau dah memang ketetapan dia akan masuk lubang tu untuk kali yg kedua?

manusia2...jgn mudah2 menyalahkan takdir, "Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum
melainkan kaum itu sendiri berusaha mengubahnya"

mahukan yang terbaik,usaha pun perlulah yg terbaik baru bertawakal setelah berusaha...itu kesungguhan namanya

tapi saya sekarang.......

saya sedang sedih dengan diri sendiri,
makin kecewa dengan diri sendiri,
makin lama saya makin lemah,
makin keliru,
makin kecewa dengan manusia2 sekeliling,
makin jauh dari semua,
makin disisihkan,

saya tau,diri saya yg perlu tolong diri sendiri untuk berubah.
tapi...
saya perlukan hati saya semula
saya perlukan semangat2 yang pernah hadir dalam hidup saya
saya sangat2 perlukan kekuatan dari Dia yg Satu..







No comments:

Post a Comment