Berjuang Bukan satu Pilihan Tetapi satu Kewajipan

Monday, October 18, 2010

aku, dia dan aku


*senang melihat pemandangan lelaki mendukung baby.(hangeng,chuae!)hee...tu je. (sekadar gambar hiasan)
Alhamdulillah...
18 october 2010
bermaksud lg 12 hari menanti...(faham2 la dalam keadaan aku sekarang ye,zaman2 peralihan ni memang banyak dugaan,jadi duhai hati yg dipinjam dari Ilahi,ingatlah siapa pemilik sejati engkau ye...
hati dodi ans : baik...insyaAllah cuba dikawal diri

pertamanya nak minta maaf kpd siapa2 yg singgah atau melawat blog terutama yg ada niat mencari input yg bagus disini..maaf andai tak dapat tunaikan hajat itu (Allah yg tunaikan semua hajat,ini in term of "ayat manusia").sebab tujuan menulis disini pun kerana

satunya : ingin mencuba
duanya : berkongsi cerita suka duka di alam maya
tiganya : merasakan perlu adanya 1 ruang untuk mengekpressi diri
ok?dah faham ye semua...kalau tiba2 nampak ada post yang agak baik tu..anggapla rezeki anda ye(^.^)v

nampak tak gambar seorang lelaki memegang anak kat atas tu?

hange!!!
hati dodi : sila jangan melampau ye dodi...
dodi ans : baik....huhuhu

walau di mana pun aku berada,dgn siapa aku berkawan,aku tetap aku.aku mmg begini..jadi,shbt2ku...harap boleh terima aku seadanya.=)(apa yg aku merepek ni..)
berkenaan gambar di atas..

nak tau mcm mana aku "berkenalan" dgn dia?hehe
1st time tengok variety show super junior (suju) (previously, he is one of the suju's member)ni masa zaman kat matrix dulu,tapi aku x berapa minat sebab suju ni mcm agak kebudak-budakan sikit. agak kurang maskulin..haha.aku lg prefer DBSK.lagi cool...haha. sekarang dah lain, umur hangen ni pun dah masuk 26.so, org tua2 cakap, makin tua makin berisi kan?hahaha..from my view la...x semestinya kan.dunia....kan mcm2..hehe

Tapi semenjak aku buat keputusan penting dlm hidup aku, aku dah agak jauh dgn dunia maya aku ni.Ingin menjadi seorg yg lebih baik niat aku....alhamdulillah sampai sekarang aku masih cuba meneruskan niat tu. Allah Maha Penyayang kan =)

cuma semenjak2 dua menjak ni aku merasakan perlu untuk kenal balik siapa diri aku. Banyak perkara yg terjadi.mmg banyak...tapi mestilah tak setanding langsung kalau nak dibandingkan dgn yg terjadi pada saudara kita di palestine sana (moga Allah sentiasa memberi kekuatan dan perlindungan kpd mereka,kemenangan Islam itu pasti). Allah itu Maha adil...diuji hamba2nya sesuai dengan kemampuan masing2.

aku mula kembali mencari hobi2 lama aku, buat balik perkara yg aku suka buat (Credit to teha sbb sudi layan aku..hehe). Dan ada sedikit kelegaan di situ sbb aku masih mcm dulu...masih selesa dengan diri aku yg lama,dan...diri aku yg baru
la td kan cakap dah aku masih aku..
dodi ans : ye tak ye jugak ye..hehe

tapi kan niat asal ckp nak berubah jd lebih baik,tapi kalau sama je...apa pekdahnya cakap nak berubah?

nah,jawab ko dodi soalan yg fikiran ko lontarkan tu.
hati dodi jawab: Just follow me as long as Allah still there.=)

Jadi,pastikan Allah di hati,secara sendiri nya taraf diri pasti menjadi lebih tinggi,kena faham berubah mcm mana yg kita mahukan,baru hati rasa aman( bercakap mudah, tapi nila yg paling susah nak lakukan..moga2 Allah sentiasa bersama kita)

hakikatnya, aku masih dodi,yang suka baca komik,suka tengok anime,layan k-pop and Kbs, japan series dan etc.......
owh,lupa nak kenalkan...itulah hangeng aka hankyung. Aku bukan mengidolakan dia dlm hidup aku atau mengagungkan2 dia dalam hidup aku. Cuma bila follow hidup dia...betapa terserlahnya kasih sayang Allah pd setiap hamba2nya hatta pada hambanya yg kafir sekalipun. (Semestinya nak lihat contoh terbaik lihat pd Rasulullah, contoh ini dibuat sbb ianya contoh dlm realiti zaman kita....don't get me wrong ya)

Jelas yg ayat2 dlm kitab kesayangn kita Al Quran memang hakikatnya untuk panduan manusia sejagat. Janji2 dlm Al Quran tu pasti. "selepas kesusahan pastinya datang kesenangan" siap ulang lagi supaya tambahkan keyakinkan kita lg.SubhanAllah. Tapi syaratnya 1, jangan putus asa atau putus harapan. di bibir atau di hujung jari mudah bukan?pelaksanaan nya....perlukan jiwa2 yg kental
.Kalau orang kafir sendiri boleh aplikasikan konsep ni,kita yg sememangnya sedia maklum akan jalan hidup kita sbagai muslim ni bagaimana?jawablah sendiri...aku pun masih mencari2 lg..
sekadar gambar hiasan (sorry....it just me yg suka dgn chinese or korean look, but perkara yg buat hangeng ni special, character dan attitude dia sendiri...)
p/s : rupa ni umpama topeng...yg paling penting siapa di sebalik topeng tu.

owh my crush!=p



No comments:

Post a Comment