Berjuang Bukan satu Pilihan Tetapi satu Kewajipan

Friday, July 30, 2010

"Bloody Shoe"

sound freak kan dodi?..erm..tapi itulah terjadi hari ni.

comey je kan kasut kat sebelah ni..tp ini la freakin shoe tu!huhu
dah almost 2 weeks aku pakai baru nak berdarah hari ni..heran x heran la juga..kaki aku makin besar k dlm tempoh 2 weeks ni?mcm x...semua ckp aku makin kurus (mmg pun,dah nama pun makan hati hari2..). hari2 makan hati,makan hati hari2...oops,dah melalut.

sambung balik bab kasut,dari pagi dah rasa xbest kat kaki tp ahh lantaklah,janji bole jalan...on da way pergi kelas ok je lg,sampai2 je kat kelas patho td,apa pasal merah2 je tumit kaki aku..dok belek2,jeng jeng jeng..
ada setompok staining kat belah dalam kasut, H&E staining kah?hehe..bukan2..mcm ada bau erythrocyte,bau sikit (cium dari jauh je ok)..betulla,kaler mcm kaler darah aku..bila cek kat kaki baru perasan ada kesan melecet,dah nampak baru rasa pedih..adeh..

mcm mana la bole x perasan ni,baru sedar yg recently aku dah makin kurang deria rasa,xkisahlah internal or external part..dua2 lack of sense. bukan apa..sekadar nak membiuskan diri..penat dengar orang asyik merungut aku ni sgt beremosi..
meh tengok sikit blood stain kat kasut tu :

----------------------------------------------->>
sejarah juga la hari ni sbb dah lama kaki x melecet,agak terhencut sikit la jalan,tapi xpe still control cool..haha

kesimpulan utk ko dodi hari ini,
1. jangan gatal nak tau perkara yg akhirnya buat ko rasa sakit, ko xyah sibuk2 nak tau pun nanti akan tau sendiri.mcm kaki aku td,kalau aku x gatal belek tumit aku confirm aku buat mcm xde rasa apa2 je

2. tulang temulang aku makin menimbul kot @ daging aku makin menghilang?2la jadi melecet..haha
xpasti..

3. yang indah,yang comel,yang sedap, yang masyuk, tidak akan selamanya sama mcm tu,bilamana dinamakan ciptaan, pasti tidak kekal n itu mmg sunnatullahnya..dan kadangkala yg kita rasa mcm best je,hakikatnya itulah yg paling xbest buat kita..wallahualam,Allah pemilik segala ilmu n kepandaian..

4. hargai apa yang aku ada sekarang sbb xtau bila Allah akan tarik balik nikmat2 sekarang ni,SAKIT itu NIKMAT..so dodi,jgn mengeluh ok..keep smiling!=)

No comments:

Post a Comment