Berjuang Bukan satu Pilihan Tetapi satu Kewajipan

Saturday, June 11, 2011

Update mood*

alhamdulillah
memang dah jd anak buangan blog aku ni..cuma aku xdela nak campak2 dia dari tingkat 5 mana2 flat=p
xdapat nak cari masa update..masalah internet dan kepenatan yg x kunjung padam lately.
serius banyak yang mahu direkod disini especially bab korean food yg dah jadi idaman anak tekak sejak dua menjak ni..mahu saja dipaparkan disini tapi gambarnya belum di transfer kan lagi..akan aku paparkan jua satu hari nnt buat tatapan semua.

*update diri
-memontelkan diri (tp belum tahap over, doakan moga aku maintain,haha)
-balik hospital still lagi exhausted yg amat (serius letih okeh berdiri walaupun kadang2 xbanyak sample tapi penat tu mcm sama je tiap2 hari..xpaham..mungkin environment yg tinggi kadar infeksi kot,aku kan immunisasi lemah*buat muka kesian*=(
-masih lagi berusaha menguruskan diri sebaiknya
-meningkatkan ilmu sabar dan kebal,hehe
-giat belajar untuk bertoleransi dengan sikap manusia.cing2!=p

*update practical activity
-aku dah berjaya buat phlebotomy dgn jayanya terhadap pesakit. phlebotomy ialah process pengampilan darah utk dijadikan sample ujian. stool org pun aku dah xde perasaan tgk,ayak!
-suka pegang botol urin yg panas sbb dalam lab sejuk( sbb tu saja2 menambahkan isi lemak biar panas sikit,haha).kalo korang geli sudah,bukan aku pgg urin pun..botolnya ok.
-isnin ni start masuk pukul 7.30 pagi dimana saya perlu keluar rumah jam 6.30 pagi.cemerlang kan?
-berusaha datang semua kelas tajwid utk staff di hospital.peluang jarang ada kan utk membaiki bacaan Al Quran ni, bab taranum mmg aku give up awal2..hehe
-addicted utk buat test HBA1C and ABO blood grouping.haha

*update utk hari ini
-bangun tidur sambil pegang leher sbb terbawa2 mimpi ngeng mlm tadi,nasib x putus leher aku.baca paper ada org kena potong kepala hari ni..haish
-letih..(biasala waktu2 cemerlang mmg gitu)
-attend wedding bapol & kak tim,alhamdulillah dah selamat mereka diijabkabulkan+ KKPI dalam kepala
-dalam gerhana masih ada sinar bahagia yg menerangi mcm lambang cerita nur kasih tu..hahaha.alhamdulillah, saya sentiasa bahagia =D

that's all. selamat malam semua.moga hari esok akan jadi hari yg bahagia untuk kita semua=)

p/s : something nak share,adik prog merangkap mentee aku semasa di JKM taman sri putri cheras dah selamat melahirkan anak,alhamdulillah anak tu dijaga. doakan moga adik tu dapat bina masa depan yg lebih cemerlang insyaAllah.

No comments:

Post a Comment