Berjuang Bukan satu Pilihan Tetapi satu Kewajipan

Friday, May 6, 2011

Aku dan Practical

Assalamualaikum
Alhamdulillah..
waa...lama sungguh xupdate rasanya.(lama sgt ke?)hehe

Bermula sudah sessi practical aku..(di sebuah hospital di kg baru,kuala lumpur)
masih dalam state menyesuaikan diri dalam environment baru..Alhamdulillah staff kat tempat practical sgt membantu. sgt friendly ok! dari laboratory unit ( department aku ditempatkan) sampai la kat admin punya section, memang friendly habis la...termasuk staff2 kat wad. walaupun baru 3 hari lapor diri rasa mcm dah selesa di situ...Alhamdulillah Allah bagi kemudahan. lagi satu yg paling best dan aku rasa x dapat kat mana mana adalah islamic environment dia, seawal 7.30 pagi dah ada kelas tajwid utk staff dan semua staff wajib ada group usrah dia sendiri..tempat mana lg nak dapat kan..generally puas hati dan redha..Alhamdulillah,=)..

one more thing, ketua aku kat situ sgtla sporting...memang byk dia ajar kitorang termasuk management(untuk org yg banyak tanya mcm aku, aku mmg sgt menghargai la bila soalan2 aku dijawab dan pertanyaan2 aku dilayan)...so adik2 yg ambil kursus sama dgn saya, prac kat hospital kecik pun ada advantages dia. so jgn memilih sgt nak GH je ke tempat2 research up ke...yg penting kte pandai gunakan peluang yg ada.

Isu yang x habis3 dibincangkan dari April adalah harga emas naik dan peluang kerja freshy degree holder..memang dah mcm mesyuarat la kat lab tu bila bukak topic2 ni.hehe...next post kte sharing2 ye.

p/s : knp kalau hospital je mesti ada on call dan kerja shift?(soalan bengong ok)...kesian la family n anak2 aku nanti...huhu,ada cadangan keje best?

No comments:

Post a Comment